This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Magnétisme (in French)
#1
Bonjour
J'ai utilisé Phyphox avec mes élèves pour mesurer le champ magnétique terrestre et celui d'un petit aimant. C'est un TP que j'ai mis au point pendant le confinement pour que les élèves le fassent chez eux. Très peu de matériel est nécessaire et les résultats sont quantitativement assez bons. L'énoncé est adapté à des élèves de premier cycle universitaire. Je fournis aussi un fichier de réponses avec mes résultats.


Attached Files
.pdf   magnetisme_pour_phyphox-min.pdf (Size: 212.61 KB / Downloads: 2,049)
.pdf   magnetisme_reponses.pdf (Size: 241.06 KB / Downloads: 881)
Reply


Messages In This Thread
Magnétisme (in French) - by adomps - 05-13-2020, 08:48 AM
RE: Magnétisme (in French) - by solid - 05-14-2020, 08:59 AM
RE: Magnétisme (in French) - by adomps - 05-14-2020, 11:42 AM
RE: Magnétisme (in French) - by julien - 05-15-2020, 10:29 AM
RE: Magnétisme (in French) - by solid - 05-15-2020, 02:07 PM
RE: Magnétisme (in French) - by adomps - 05-15-2020, 06:25 PM

Forum Jump: